Prowadzimy przedszkola w dwóch dogodnych lokalizacjach w Lublinie:
- ul. Popiełuszki 28 d (Wieniawa)
- ul. Startowa 16 (Kośminek)
Wielu z Twoich sąsiadów już skorzystało
z edukacji w naszej Akademii.
„ Nauczyciel jeśli rzeczywiście chce dawać wsparcie dziecku
powinien podążać za nim.
Swoje własne poczynania i postępowanie uzależnić od dziecka,
… nie odwrotnie”
- Maria Montessori
KONCEPCJA PRACY
PRZEDSZKOLA NIEPUBLICZNEGO
„AKADEMIA PRZEDSZKOLACZKA” W LUBLINIE
PODSTAWA PRAWNA
Koncepcja pracy przedszkola oparta jest na celach i zadaniach zawartych w aktach prawnych: ustawie o systemie oświaty oraz aktach wykonawczych do ustawy, w tym w szczególności w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, Statucie Przedszkola, Rozporządzenia MEN z dnia 7 października 2009 r w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U, Nr 168, poz. 1324)
ŹRÓDŁA OPRACOWANIA KONCEPCJI
Punktem wyjścia do opracowania koncepcji były wymagania wobec edukacji przedszkolnej stanowiące załącznik do rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego oraz samoocena dokonana w oparciu o obserwacje, analizę dokumentów, wywiady, ankiety.
O naszej placówce:
Nasze przedszkole, Przedszkole Niepubliczne „Akademia Przedszkolaczka 2” w Lublinie mieści się przy ulicy Startowej 16. Jest placówką składającą się z 4 oddziałów, do których może uczęszczać 100 dzieci.
Od 2013 roku praca edukacyjno – wychowawcza i korekcyjno – terapeutyczna prowadzona jest również dla dzieci z autyzmem w grupach integracyjnych.
Od 2015 roku jeden oddział pracuje w oparciu o założenia edukacyjne pedagogiki Marii Montessori.
Pracę edukacyjno – wychowawczą i korekcyjno – terapeutyczną wzbogacamy poprzez:
Ponadto prowadzone są:
GŁÓWNE ZAŁOŻENIA KONCEPCJI PRACY PRZEDSZKOLA
MISJA PRZEDSZKOLA
Budowanie trwałej wzajemnej, więzi między dziećmi, dziećmi i rodzicami oraz między rodzicami a przedszkolem, wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka zgodnego z jego możliwościami, potrzebami i zainteresowaniami oraz budzenie naturalnej motywacji dziecka do:
WIZJA PRZEDSZKOLA
Wizja Przedszkola zakłada, że przedszkole jako instytucja edukacyjna:
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
Realizacja założeń Wizji i Misji Przedszkola wyznacza następujące priorytetowe cele i zadania:
Uczenie się dziecka w wieku przedszkolnym wymaga od instytucji przedszkolnej realizacji następujących zadań:
PROCESY ZACHODZĄCE W PRZEDSZKOLU
Nauczyciele monitorują indywidualny rozwój każdego wychowanka poprzez systematyczne obserwacje w celu zapewnienia mu optymalnych warunków dla osiągnięcia sukcesów rozwojowych. Przedszkole diagnozuje gotowość szkolną dzieci i w zależności od wyników badania prowadzi zajęcia wspomagające i korygujące rozwój dziecka, a także udziela pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Oferta zajęć prowadzonych w przedszkolu zapewnia realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego, a także poszerza ją o nowatorskie rozwiązania programowe,
w tym oparte na idei zrównoważonego rozwoju. Kadra pedagogiczna przedszkola umożliwia dzieciom rozwój zainteresowań przyrodniczych, naukowych i technicznych oraz indywidualnych talentów. Stosowane rozwiązania metodyczne wykraczają poza katalog tradycyjnych metod wychowania przedszkolnego i obejmują m.in. zabawy badawcze i doświadczenia, metody oparte na teorii integracji sensorycznej, projektu, metody aktywizujące oraz wymagające twórczego myślenia.
Nauczyciele współpracują ze sobą i własnym przykładem potwierdzają głoszone wartości, w tym przede wszystkim wartość dobra, współpracy, zasad demokracji oraz przestrzegania praw i odpowiedzialnego wywiązywania się z obowiązków. Szczególną uwagę kadra pedagogiczna przywiązuje do otwartości na innych ludzi i problemy pojawiające się w środowisku przyrodniczym i społecznym.
Przedszkole systematycznie zmierza do pełnej realizacji założeń koncepcji, która jest modyfikowana w razie konieczności. Odbywa się to poprzez coroczną analizę jakości pracy przedszkola oraz budowanie i realizację planów pracy na kolejny rok z wykorzystaniem priorytetów określonych w koncepcji i wniosków ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego.
PRZYGOTOWANE OTOCZENIE
Odpowiednio zorganizowane otoczenie – to otoczenie, które z jednej strony wychodzi naprzeciw rozwijającym się potrzebom dziecka, z drugiej zaś pozwala je realizować swobodnie i bez przeszkód. Podstawowe komponenty to:
1. Grupa zróżnicowana wiekowo
2. Materiał rozwojowy
Jest tak przygotowany, rozmieszczony w sali i udostępniony dzieciom, że tworzy logicznie uporządkowaną całość programową. Umożliwia on wyjście w procesie uczenia się od poznania zmysłowego, służy nie tylko rozwojowi intelektualnemu, ale kształtowaniu całej osobowości. Materiał rozwojowy jest wprowadzony w określonym czasie i określonej wrażliwości dziecka na dane bodźce oraz przygotowany zgodnie z następującymi zasadami:
Kategorie materiału dydaktycznego ( rozwojowego):
3. Formy pracy
ŻYCIE I DZIAŁALNOŚĆ MARII MONTESSORI
Maria Montessori to twórczyni oryginalnego systemu edukacyjno – wychowawczego. To ona całe swoje życie poświęciła innym- dobru dziecka.
Okres życia i cała działalność Marii Montessori ściśle powiązany jest z nurtem pedagogicznym zwanym „nowym wychowaniem”, a ona sama zaliczana do grona wybitnych reformatorów edukacji wczesnoszkolnej. Bliższe poznanie myśli , poglądów i działań Montessori stwarza okazje do poznanie zasad i metod pracy z dziećmi.
Maria Montessori urodziła się w 1870 r. we Włoszech. Była włoską lekarką, pedagogiem, psychologiem. W 1896 r. ukończyła studia medyczne w Uniwersytecie Rzymskim, będąc wówczas pierwszą kobietą lekarzem we Włoszech. Samodzielne studia, praca z dziećmi, doświadczenia nabyte w trakcie prowadzenia Instytutu Kształcenia, doskonała znajomość sytuacji i rozwoju dziecka, analiza sposobu pracy z dzieckiem zaczęły przynosić niespodziewane rezultaty.
Maria Montessori pierwsza stworzyła naukowo opracowany system materiałów rozwojowych do pracy z dziećmi, w oparciu o które dzieci miały rozwijać narządy ruchowe, wzrokowe, dotykowe - czyli zmysły , a przez to przysposabiać je do przyszłej pracy. Okazało się , że opracowane materiały rozwojowe do pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo dawały świetne rezultaty edukacyjne zwłaszcza w dziedzinie czytanie i pisania. W związku z tym Montessori coraz głębiej interesuje się dzieckiem, jego prawami rozwoju, jego potrzebami we wszystkich obszarach rozwojowych i jest przekonana, że opracowane przez nią materiały do pracy z dziećmi dadzą również wymierne korzyści w przypadku pracy z dziećmi prawidłowo rozwijającymi się. Tak więc Montessori podejmuje studia z zakresu antropologii, psychologii, higieny, filozofii oraz pracę badawczą w szkołach. Dotychczasowe doświadczenia chce zastosować w pedagogice prawidłowo rozwijających się dzieci.
W 1907 r. otworzyła w Rzymie pierwszy Dom Dziecięcy – „ Casa dei Bambini”. Była to świetlica – przedszkole dla dzieci. Montessori sama zajęła się organizacją tej placówki i jej wyposażeniem nie tylko w meble dostosowane do wzrostu dzieci, ale przede wszystkich w materiały do pracy z dziećmi opracowane na bazie różnych doświadczeń przez siebie. Jednocześnie kształciła opiekunki do pracy z dziećmi. W niedługim czasie „Casa dei Bambini” zyskało rozgłos, bo dzieci stopniowo ulegały resocjalizacji, obserwowano korzystne zmiany w ich zachowaniu - dzieci były coraz bardziej skupione i uporządkowane. Było to kluczowe odkrycie Montessori - zjawisko polaryzacji uwagi, polegające na głębokiej, skoncentrowanej pracy, szczególnym skupieniu na zajęciu. Dzięki temu tworzono kolejne placówki, które licznie odwiedzane były przez pedagogów, psychologów i zainteresowanych rodziców.
Rok 1910 to rok, w którym Montessori podjęła decyzję o zawieszeniu praktyki lekarskiej i całkowitym oddaniu się pracy pedagogicznej, której głównym celem było rozwijanie, doskonalenie i upowszechnianie swojej metody pracy z dziećmi. Rozwijaniu tej metody pracy z dziećmi opartej na specyficznych materiałach rozwojowych, będących wynikiem wieloletniej pracy z dziećmi, ich rzetelnej, wnikliwej i systematycznej obserwacji, znajomości pedagogiki, psychologii, filozofii, antropologii Montessori poświęciła niemalże całe swoje życie. Metodę propagowała poprzez kursy wykłady, prezentację pomocy w wielu krajach na całym świecie, m.in. w Niemczech, Holandii, Hiszpanii, Indiach, zakładała także stowarzyszenia montessoriańskie propagujące idee jej metody.
Ostatni okres życia Montessori obfitował w szczególne wydarzenia. W 1949 r. była kandydatką do pokojowej nagrody Nobla, otrzymała Krzyż Ligi Honorowej nadany przez Uniwersytet Sorboński. W San Remo poprowadziła kongres na którym prezentowała nowe pomoce do nauki geografii, botaniki , astronomii. Mimo sędziwego wieku była wyjątkowo aktyna osobą. Zmarła w 1952r. w Holandii, a ostanie miejsce jej zamieszkania, czyli dom w Amsterdamie jest siedzibą międzynarodowego stowarzyszenia Montessori i miejscem pamięci narodowej.
Myśli pedagogiczne Marii Montessori sformułowane z początkiem XX wieku pozostają aktualne do dziś. Przedszkola i szkoły Montessori są placówkami aktywności dziecka, a dzieła pedagogiczne Montessori są skarbnicą myśli pedagogicznych.
„ Nauczyciel jeśli rzeczywiście chce dawać wsparcie dziecku
powinien podążać za nim.
Swoje własne poczynania i postępowanie uzależnić od dziecka,
… nie odwrotnie”
- Maria Montessori
KONCEPCJA PRACY
PRZEDSZKOLA NIEPUBLICZNEGO
„AKADEMIA PRZEDSZKOLACZKA” W LUBLINIE
PODSTAWA PRAWNA
Koncepcja pracy przedszkola oparta jest na celach i zadaniach zawartych w aktach prawnych: ustawie o systemie oświaty oraz aktach wykonawczych do ustawy, w tym w szczególności w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, Statucie Przedszkola, Rozporządzenia MEN z dnia 7 października 2009 r w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U, Nr 168, poz. 1324)
ŹRÓDŁA OPRACOWANIA KONCEPCJI
Punktem wyjścia do opracowania koncepcji były wymagania wobec edukacji przedszkolnej stanowiące załącznik do rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego oraz samoocena dokonana w oparciu o obserwacje, analizę dokumentów, wywiady, ankiety.
O naszej placówce:
Nasze przedszkole, Przedszkole Niepubliczne „Akademia Przedszkolaczka 2” w Lublinie mieści się przy ulicy Startowej 16. Jest placówką składającą się z 4 oddziałów, do których może uczęszczać 100 dzieci.
Od 2013 roku praca edukacyjno – wychowawcza i korekcyjno – terapeutyczna prowadzona jest również dla dzieci z autyzmem w grupach integracyjnych.
Od 2015 roku jeden oddział pracuje w oparciu o założenia edukacyjne pedagogiki Marii Montessori.
Pracę edukacyjno – wychowawczą i korekcyjno – terapeutyczną wzbogacamy poprzez:
Ponadto prowadzone są:
GŁÓWNE ZAŁOŻENIA KONCEPCJI PRACY PRZEDSZKOLA
MISJA PRZEDSZKOLA
Budowanie trwałej wzajemnej, więzi między dziećmi, dziećmi i rodzicami oraz między rodzicami a przedszkolem, wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka zgodnego z jego możliwościami, potrzebami i zainteresowaniami oraz budzenie naturalnej motywacji dziecka do:
WIZJA PRZEDSZKOLA
Wizja Przedszkola zakłada, że przedszkole jako instytucja edukacyjna:
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
Realizacja założeń Wizji i Misji Przedszkola wyznacza następujące priorytetowe cele i zadania:
Uczenie się dziecka w wieku przedszkolnym wymaga od instytucji przedszkolnej realizacji następujących zadań:
PROCESY ZACHODZĄCE W PRZEDSZKOLU
Nauczyciele monitorują indywidualny rozwój każdego wychowanka poprzez systematyczne obserwacje w celu zapewnienia mu optymalnych warunków dla osiągnięcia sukcesów rozwojowych. Przedszkole diagnozuje gotowość szkolną dzieci i w zależności od wyników badania prowadzi zajęcia wspomagające i korygujące rozwój dziecka, a także udziela pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Oferta zajęć prowadzonych w przedszkolu zapewnia realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego, a także poszerza ją o nowatorskie rozwiązania programowe,
w tym oparte na idei zrównoważonego rozwoju. Kadra pedagogiczna przedszkola umożliwia dzieciom rozwój zainteresowań przyrodniczych, naukowych i technicznych oraz indywidualnych talentów. Stosowane rozwiązania metodyczne wykraczają poza katalog tradycyjnych metod wychowania przedszkolnego i obejmują m.in. zabawy badawcze i doświadczenia, metody oparte na teorii integracji sensorycznej, projektu, metody aktywizujące oraz wymagające twórczego myślenia.
Nauczyciele współpracują ze sobą i własnym przykładem potwierdzają głoszone wartości, w tym przede wszystkim wartość dobra, współpracy, zasad demokracji oraz przestrzegania praw i odpowiedzialnego wywiązywania się z obowiązków. Szczególną uwagę kadra pedagogiczna przywiązuje do otwartości na innych ludzi i problemy pojawiające się w środowisku przyrodniczym i społecznym.
Przedszkole systematycznie zmierza do pełnej realizacji założeń koncepcji, która jest modyfikowana w razie konieczności. Odbywa się to poprzez coroczną analizę jakości pracy przedszkola oraz budowanie i realizację planów pracy na kolejny rok z wykorzystaniem priorytetów określonych w koncepcji i wniosków ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego.
PRZYGOTOWANE OTOCZENIE
Odpowiednio zorganizowane otoczenie – to otoczenie, które z jednej strony wychodzi naprzeciw rozwijającym się potrzebom dziecka, z drugiej zaś pozwala je realizować swobodnie i bez przeszkód. Podstawowe komponenty to:
1. Grupa zróżnicowana wiekowo
2. Materiał rozwojowy
Jest tak przygotowany, rozmieszczony w sali i udostępniony dzieciom, że tworzy logicznie uporządkowaną całość programową. Umożliwia on wyjście w procesie uczenia się od poznania zmysłowego, służy nie tylko rozwojowi intelektualnemu, ale kształtowaniu całej osobowości. Materiał rozwojowy jest wprowadzony w określonym czasie i określonej wrażliwości dziecka na dane bodźce oraz przygotowany zgodnie z następującymi zasadami:
Kategorie materiału dydaktycznego ( rozwojowego):
3. Formy pracy
ŻYCIE I DZIAŁALNOŚĆ MARII MONTESSORI
Maria Montessori to twórczyni oryginalnego systemu edukacyjno – wychowawczego. To ona całe swoje życie poświęciła innym- dobru dziecka.
Okres życia i cała działalność Marii Montessori ściśle powiązany jest z nurtem pedagogicznym zwanym „nowym wychowaniem”, a ona sama zaliczana do grona wybitnych reformatorów edukacji wczesnoszkolnej. Bliższe poznanie myśli , poglądów i działań Montessori stwarza okazje do poznanie zasad i metod pracy z dziećmi.
Maria Montessori urodziła się w 1870 r. we Włoszech. Była włoską lekarką, pedagogiem, psychologiem. W 1896 r. ukończyła studia medyczne w Uniwersytecie Rzymskim, będąc wówczas pierwszą kobietą lekarzem we Włoszech. Samodzielne studia, praca z dziećmi, doświadczenia nabyte w trakcie prowadzenia Instytutu Kształcenia, doskonała znajomość sytuacji i rozwoju dziecka, analiza sposobu pracy z dzieckiem zaczęły przynosić niespodziewane rezultaty.
Maria Montessori pierwsza stworzyła naukowo opracowany system materiałów rozwojowych do pracy z dziećmi, w oparciu o które dzieci miały rozwijać narządy ruchowe, wzrokowe, dotykowe - czyli zmysły , a przez to przysposabiać je do przyszłej pracy. Okazało się , że opracowane materiały rozwojowe do pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo dawały świetne rezultaty edukacyjne zwłaszcza w dziedzinie czytanie i pisania. W związku z tym Montessori coraz głębiej interesuje się dzieckiem, jego prawami rozwoju, jego potrzebami we wszystkich obszarach rozwojowych i jest przekonana, że opracowane przez nią materiały do pracy z dziećmi dadzą również wymierne korzyści w przypadku pracy z dziećmi prawidłowo rozwijającymi się. Tak więc Montessori podejmuje studia z zakresu antropologii, psychologii, higieny, filozofii oraz pracę badawczą w szkołach. Dotychczasowe doświadczenia chce zastosować w pedagogice prawidłowo rozwijających się dzieci.
W 1907 r. otworzyła w Rzymie pierwszy Dom Dziecięcy – „ Casa dei Bambini”. Była to świetlica – przedszkole dla dzieci. Montessori sama zajęła się organizacją tej placówki i jej wyposażeniem nie tylko w meble dostosowane do wzrostu dzieci, ale przede wszystkich w materiały do pracy z dziećmi opracowane na bazie różnych doświadczeń przez siebie. Jednocześnie kształciła opiekunki do pracy z dziećmi. W niedługim czasie „Casa dei Bambini” zyskało rozgłos, bo dzieci stopniowo ulegały resocjalizacji, obserwowano korzystne zmiany w ich zachowaniu - dzieci były coraz bardziej skupione i uporządkowane. Było to kluczowe odkrycie Montessori - zjawisko polaryzacji uwagi, polegające na głębokiej, skoncentrowanej pracy, szczególnym skupieniu na zajęciu. Dzięki temu tworzono kolejne placówki, które licznie odwiedzane były przez pedagogów, psychologów i zainteresowanych rodziców.
Rok 1910 to rok, w którym Montessori podjęła decyzję o zawieszeniu praktyki lekarskiej i całkowitym oddaniu się pracy pedagogicznej, której głównym celem było rozwijanie, doskonalenie i upowszechnianie swojej metody pracy z dziećmi. Rozwijaniu tej metody pracy z dziećmi opartej na specyficznych materiałach rozwojowych, będących wynikiem wieloletniej pracy z dziećmi, ich rzetelnej, wnikliwej i systematycznej obserwacji, znajomości pedagogiki, psychologii, filozofii, antropologii Montessori poświęciła niemalże całe swoje życie. Metodę propagowała poprzez kursy wykłady, prezentację pomocy w wielu krajach na całym świecie, m.in. w Niemczech, Holandii, Hiszpanii, Indiach, zakładała także stowarzyszenia montessoriańskie propagujące idee jej metody.
Ostatni okres życia Montessori obfitował w szczególne wydarzenia. W 1949 r. była kandydatką do pokojowej nagrody Nobla, otrzymała Krzyż Ligi Honorowej nadany przez Uniwersytet Sorboński. W San Remo poprowadziła kongres na którym prezentowała nowe pomoce do nauki geografii, botaniki , astronomii. Mimo sędziwego wieku była wyjątkowo aktyna osobą. Zmarła w 1952r. w Holandii, a ostanie miejsce jej zamieszkania, czyli dom w Amsterdamie jest siedzibą międzynarodowego stowarzyszenia Montessori i miejscem pamięci narodowej.
Myśli pedagogiczne Marii Montessori sformułowane z początkiem XX wieku pozostają aktualne do dziś. Przedszkola i szkoły Montessori są placówkami aktywności dziecka, a dzieła pedagogiczne Montessori są skarbnicą myśli pedagogicznych.
Prowadzimy przedszkola w dwóch dogodnych lokalizacjach w Lublinie:
Wielu z Twoich sąsiadów już skorzystało
z edukacji w naszej Akademii.
Prowadzimy przedszkola w dwóch dogodnych lokalizacjach w Lublinie:
Wielu z Twoich sąsiadów już skorzystało
z edukacji w naszej Akademii.
ul. Ks. J. Popiełuszki 28D
20-052 Lublin
NIP 7123228879
Akademia ul.Ks. J .Popiełuszki - tel. 81 536 28 28
Akademia ul.Startowa 16 - tel. 81 759 28 28
www.facebook.com/przedszkole.akademia
numer konta bankowego: 40 1020 3147 0000 8502 0079 0220
Jeżeli mają Państwo pytania, pragniecie przesłać ofertę lub potrzebujecie innych informacji, zapraszamy do kontaktu osobistego
lub skorzystanie z danych znajdujących się
w zakładce KONTAKT.
Rodziców posiadających konto
w STREFIE RODZICA zapraszamy
do korzystania z indywidualnych opcji
dostępnych po zalogowaniu.
Realizacja Arteneo. Projekt Batyra.pl. Prawa autorskie Akademia Przedszkolaczka Sp z o.o.. Wszystkie prawa zastrzeżone.