Prowadzimy przedszkola w dwóch dogodnych lokalizacjach w Lublinie:
- ul. Popiełuszki 28 d (Wieniawa)
- ul. Startowa 16 (Kośminek)
Wielu z Twoich sąsiadów już skorzystało
z edukacji w naszej Akademii.
W życiu dziecka i rodziców rozpoczęcie przedszkolnej przygody to ważne wydarzenie. Do tej pory maluch przebywał najczęściej we własnym domu. Wszystko było dla niego znane i zawsze ktoś bliski był w pobliżu. Wraz
z pójściem do przedszkola, ta sytuacja ulega zmianie. Dziecko będzie spędzać wiele godzin w nowym miejscu, w towarzystwie nowo poznanych dzieci
i dorosłych. Zarówno dla niego, jak i dla rodziców, będzie to nowe doświadczenie. Zanim przedszkole stanie się dla malucha “drugim domem” trzeba będzie zmierzyć się z czasem, w którym mogą pojawić się skrajne emocje. Na szczęście jest wiele sposobów, aby ten okres przejść łagodnie i skutecznie nad nimi zapanować. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu, bardzo szybko poranne wyjście do przedszkola będzie odbywało się z uśmiechem na twarzy.
PRZYGOTOWANIE W DOMU
Edukacja przedszkolna zakłada nabywanie i rozwijanie samodzielności u dziecka. Podczas zajęć dydaktycznych, wiele uwagi będzie poświęcone właśnie tej sferze. Dobrze byłoby, aby maluch, na miarę swoich możliwości, był do tego przygotowany pod względem umiejętności samoobsługowych, jak
i społeczno-emocjonalnych.
Poćwiczcie rozstania i powroty.
Momentem, który dla dziecka, jak i rodzica będzie początkowo najtrudniejszy, jest rozstanie na dłuższy czas. Aby uniknąć wielu silnych emocji
i niepotrzebnych nerwów, warto te sytuacje przećwiczyć wielokrotnie w neutralnych warunkach. Najprostszym sposobem na oswojenie się z rozłąką
z rodzicem jest regularne pozostawianie dziecka pod opieką bliskich, zaufanych osób. Przed wyjściem wyjaśnij mu, kiedy do niego wrócisz i dotrzymaj słowa. Swoją nieobecność stopniowo wydłużaj. Dzięki temu w przedszkolu maluch w znacznie mniejszym stopniu będzie martwił się, czy na pewno rodzic po niego przyjdzie, by zabrać go do domu.
Rozmawiajcie z dzieckiem o pójściu do przedszkola, przynajmniej miesiąc wcześniej. Opowiadajcie o tym, że są tam ciekawe zabawki, dzieci, z którymi można się bawić i miłe panie, które wymyślają różne zabawy. Opisujcie jak wygląda dzień przedszkolaka. Uprzedzajcie o tym, że rano trzeba będzie się na jakiś czas rozstać, ale potem razem wrócicie do domu. Ponadto inscenizujcie scenki z przedszkolnego życia. Spacerujcie w okolicy przedszkola, zajrzyjcie przez szybę, by zobaczyć co jest w środku. Jeśli to możliwe skorzystajcie z placu zabaw. Odwiedźcie przedszkole razem z dzieckiem, aby zapoznało się
z miejscem. Opowiadajcie o tym, że wy też byliście kiedyś przedszkolakami, co wtedy czuliście, co wam się podobało. Obejrzyjcie zdjęcia z tamtego okresu,
a także inne dostępne zdjęcia o tematyce przedszkolnej. Kiedy będziecie ustalać z dzieckiem porę waszego powrotu z przedszkola nie podawajcie godziny zegarowej (maluchom zwykle nic to jeszcze nie mówi), a raczej, że przyjdziecie po obiedzie, albo po drzemce. Początkowo warto zostawiać dziecko na krótszy czas, a potem stopniowo go wydłużać.
Wprowadźcie taki rytm dnia, jaki będzie obowiązywał wraz z pójściem do przedszkola. Godziny wstawania ustalcie tak, by poranki w domu i przedszkolnej szatni były przyjemne i spokojne. Zrezygnujcie z modnego dzisiaj motta: “Pośpiesz się, nie mam czasu, zaraz się spóźnimy”. Dobrze byłoby, gdyby domowy rytm dnia był zbliżony do przedszkolnego planu dnia. Mówcie dziecku, że jesteście dumni, że już wkrótce będzie przedszkolakiem, bo to oznacza, że jest już dużym, dzielnym człowiekiem.
Inicjujcie kontakty z innymi dziećmi.
Stwarzajcie dziecku możliwość spotkania z dziećmi, które już zna, w rodzinie lub u waszych znajomych. Odwiedzajcie publiczne place zabaw czy kluby dla dzieci i pozwalajcie swojemu maluchowi na kontakt z rówieśnikami. Obserwujcie, jak sobie radzi w tych kontaktach, pozwalajcie, na ile to możliwe, rozwiązywać dzieciom konflikty samodzielnie. O trudnych sytuacjach rozmawiajcie z dzieckiem. Podkreślajcie, że kolego czy koleżanka też chodzi do przedszkola, gdzie się bawi i gdzie jest miło.
Wychowujcie do samodzielności.
To ważne, aby pomagać dziecku, nosić na rękach… ale nie może to oznaczać wyręczania dziecka we wszystkich czynnościach, które odpowiednio do swojego wieku, powinno już być w stanie samo wykonać. Pamiętajmy, że mamy wychować dzieci na dorosłych i samodzielnych ludzi, a nie na swoje przytulanki. Naukę samoobsługi należy zacząć już w wieku poniemowlęcym. W przedszkolu od najmłodszych dzieci nie wymaga się jeszcze umiejętności korzystania z toalety czy sygnalizowania potrzeb fizjologicznych, lecz im dziecko starsze, tym bardziej jest to pożądane. Panie z grupy dbają o czystość dzieci, przebierają je w miarę potrzeb, ale jednocześnie wspierają dziecko w procesie samodzielności, powoli przygotowują je do odstawienia pieluchy
i korzystania z toalety. Te działania okażą się skuteczne, jeśli będą poparte współpracą z rodzicami. 3-4 latki trening czystości powinny już mieć za sobą. Starsze dzieci powinny próbować samodzielnie się ubierać, rozbierać, jeść, chodzić po schodach.
W kwestii posiłków ważne jest, aby dziecko próbowało nowych smaków, gryzienia pokarmów oraz oswajało się z używaniem łyżeczki i kubeczka. Aby mogło robić to sprawnie, potrzebuje oczywiście czasu, ale przede wszystkim wielu okazji do ćwiczenia tych czynności. Gdy będziemy dziecko nieustannie wyręczać rozwój dziecka się opóźni.
Wspólnie skompletujcie wyprawkę przedszkolaka
Zanim dziecko przyjdzie do przedszkola warto zgromadzić niezbędne rzeczy. Dobrze jest włączyć dziecko w przygotowanie wyprawki. Rzeczy, które zna
i stanowią jego własność, zwiększają jego poczucie bezpieczeństwa. W Akademii Przedszkolaczka wyprawka obejmuje:
obuwie na zmianę (do chodzenia po przedszkolu);
zestaw ubrań na zmianę: bielizna (3x majtki, 3x skarpetki), koszulki/bluzki, spodnie (odzież podpisaną na metce pozostawiamy
w szatni w materiałowym worku) - niezależnie od wieku dziecka;
szczoteczka i pasta do zębów;
kubek do picia z uchem;
teczka lub segregator na prace plastyczne oraz koszulki 100 szt. (format A4);
strój gimnastyczny - podpisany na metce (przechowujemy w materiałowym worku w szatni);
mokre chusteczki;
piżama (podpisana) i poduszka do spania (jeżeli dziecko śpi w przedszkolu);
śliniak (jeśli dziecko potrzebuje);
pieluchy (jeśli dziecko potrzebuje).
PROGRAM ADAPTACYJNY W PRZEDSZKOLU
Zależy nam na tym, aby dzieci przychodzące do naszej Akademii czuły się tutaj dobrze i swobodnie. Chcemy, na ile to możliwe, wyeliminować stres towarzyszący im przy wchodzeniu w nową rolę społeczną - rolę Przedszkolaka. Również rodzicom potrzebne są sprzyjające okoliczności, aby pokonali swoje obawy związane z powierzeniem opieki nad dzieckiem nowym osobom, i aby upewnili się, że ich maluch sobie poradzi. Ponieważ okres adaptacyjny ma duży wpływ na późniejsze funkcjonowanie dziecka w przedszkolu, ważne jest aby przeszedł on spokojnie i delikatnie. Dlatego ważna jest współpraca rodziców i nauczycieli oraz całego personelu przedszkolnego w tym zakresie.
W naszym przedszkolu realizowany jest autorski program adaptacyjny dla dzieci i rodziców. Program ten jest działaniem pedagogicznym, sprzyjającym rozładowaniu negatywnych doznań dziecka, a także zapewniającym mu poczucie bezpieczeństwa i prawidłowy rozwój we wszystkich sferach. Nie jest gwarantem uniknięcia wszystkich trudnych emocji, lecz znacząco ułatwia oswoić się dziecku z nowym miejscem i ludźmi.
Obejmuje on następujące etapy:
Etap I - „Dni otwarte”
Etap II - Dni adaptacyjne w ciągu roku szkolnego
Etap III - „Rozpoczynamy nowy rok przedszkolny” - I tydzień września
Dni otwarte to specjalny czas dla osób chętnych oraz ich dzieci do bezpośredniego poznania naszego przedszkola. W dowolny dzień możecie Państwo odwiedzić nasze placówki mieszczące się przy ul. Popiełuszki 28d oraz przy ul. Startowej 16. Podczas takiego spotkania możecie dowiedzieć się, jak wygląda dzień w przedszkolu, jak pracujemy, jak wyglądają zajęcia dydaktyczne oraz pomieszczenia przedszkolne. Jest to również pierwszy krok w procesie adaptacji dziecka, które będąc jeszcze z rodzicem, może poznawać nowe środowisko i oswajać się z nim. Będziecie Państwo mogli poznać przedszkolną społeczność, wyjaśnić wszelkie wątpliwości poprzez rozmowę z pracownikami oraz Dyrektorem przedszkola. Dzień Otwarty ułatwi podjęcie świadomej
i najlepszej decyzji, co do wyboru przedszkola.
Kolejnym etapem jest cykl spotkań w grupie przedszkolnej, podczas którego dziecko ma możliwość poznania swoich przyszłych wychowawczyń, dzieci i personelu przedszkolnego, uczestniczenia w zajęciach, zabawach, wspólnych spacerach i posiłkach. Jest to czas, kiedy dziecko jest motywowane do podejmowania działań i zachowań sprzyjających integrowaniu się z przedszkolem. Dodatkowo jest to okazja do nawiązywania bliskiego, serdecznego kontaktu w relacjach: nauczyciel - dziecko, nauczyciel - rodzic.
Ostatnim etapem jest tygodniowa adaptacja wrześniowa. Specjalne scenariusze zajęć pozwalają już całej grupie, utworzonej na dany rok szkolny lepiej się poznać. Starsze przedszkolaki przypominają sobie (po przerwie wakacyjnej) a nowe dzieci poznają zasady panujące w przedszkolu, bieżące umeblowanie
i wyposażenie sali, łazienki i szatni. W tym czasie nauczyciele poznają też oczekiwania rodziców w stosunku do przedszkola oraz upodobania i potrzeby dzieci.
Jak najlepiej przeżyć pierwsze dni stałego uczęszczania dziecka do przedszkola, co robić, a czego unikać można przeczytać w dziale Organizacja/Poznaj nas bliżej/Pierwsze kroki w przedszkolu.
Ostatnia aktualizacja 23.05.2017 r.
W życiu dziecka i rodziców rozpoczęcie przedszkolnej przygody to ważne wydarzenie. Do tej pory maluch przebywał najczęściej we własnym domu. Wszystko było dla niego znane i zawsze ktoś bliski był w pobliżu. Wraz
z pójściem do przedszkola, ta sytuacja ulega zmianie. Dziecko będzie spędzać wiele godzin w nowym miejscu, w towarzystwie nowo poznanych dzieci
i dorosłych. Zarówno dla niego, jak i dla rodziców, będzie to nowe doświadczenie. Zanim przedszkole stanie się dla malucha “drugim domem” trzeba będzie zmierzyć się z czasem, w którym mogą pojawić się skrajne emocje. Na szczęście jest wiele sposobów, aby ten okres przejść łagodnie i skutecznie nad nimi zapanować. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu, bardzo szybko poranne wyjście do przedszkola będzie odbywało się z uśmiechem na twarzy.
PRZYGOTOWANIE W DOMU
Edukacja przedszkolna zakłada nabywanie i rozwijanie samodzielności u dziecka. Podczas zajęć dydaktycznych, wiele uwagi będzie poświęcone właśnie tej sferze. Dobrze byłoby, aby maluch, na miarę swoich możliwości, był do tego przygotowany pod względem umiejętności samoobsługowych, jak
i społeczno-emocjonalnych.
Poćwiczcie rozstania i powroty.
Momentem, który dla dziecka, jak i rodzica będzie początkowo najtrudniejszy, jest rozstanie na dłuższy czas. Aby uniknąć wielu silnych emocji
i niepotrzebnych nerwów, warto te sytuacje przećwiczyć wielokrotnie w neutralnych warunkach. Najprostszym sposobem na oswojenie się z rozłąką
z rodzicem jest regularne pozostawianie dziecka pod opieką bliskich, zaufanych osób. Przed wyjściem wyjaśnij mu, kiedy do niego wrócisz i dotrzymaj słowa. Swoją nieobecność stopniowo wydłużaj. Dzięki temu w przedszkolu maluch w znacznie mniejszym stopniu będzie martwił się, czy na pewno rodzic po niego przyjdzie, by zabrać go do domu.
Rozmawiajcie z dzieckiem o pójściu do przedszkola, przynajmniej miesiąc wcześniej. Opowiadajcie o tym, że są tam ciekawe zabawki, dzieci, z którymi można się bawić i miłe panie, które wymyślają różne zabawy. Opisujcie jak wygląda dzień przedszkolaka. Uprzedzajcie o tym, że rano trzeba będzie się na jakiś czas rozstać, ale potem razem wrócicie do domu. Ponadto inscenizujcie scenki z przedszkolnego życia. Spacerujcie w okolicy przedszkola, zajrzyjcie przez szybę, by zobaczyć co jest w środku. Jeśli to możliwe skorzystajcie z placu zabaw. Odwiedźcie przedszkole razem z dzieckiem, aby zapoznało się
z miejscem. Opowiadajcie o tym, że wy też byliście kiedyś przedszkolakami, co wtedy czuliście, co wam się podobało. Obejrzyjcie zdjęcia z tamtego okresu,
a także inne dostępne zdjęcia o tematyce przedszkolnej. Kiedy będziecie ustalać z dzieckiem porę waszego powrotu z przedszkola nie podawajcie godziny zegarowej (maluchom zwykle nic to jeszcze nie mówi), a raczej, że przyjdziecie po obiedzie, albo po drzemce. Początkowo warto zostawiać dziecko na krótszy czas, a potem stopniowo go wydłużać.
Wprowadźcie taki rytm dnia, jaki będzie obowiązywał wraz z pójściem do przedszkola. Godziny wstawania ustalcie tak, by poranki w domu i przedszkolnej szatni były przyjemne i spokojne. Zrezygnujcie z modnego dzisiaj motta: “Pośpiesz się, nie mam czasu, zaraz się spóźnimy”. Dobrze byłoby, gdyby domowy rytm dnia był zbliżony do przedszkolnego planu dnia. Mówcie dziecku, że jesteście dumni, że już wkrótce będzie przedszkolakiem, bo to oznacza, że jest już dużym, dzielnym człowiekiem.
Inicjujcie kontakty z innymi dziećmi.
Stwarzajcie dziecku możliwość spotkania z dziećmi, które już zna, w rodzinie lub u waszych znajomych. Odwiedzajcie publiczne place zabaw czy kluby dla dzieci i pozwalajcie swojemu maluchowi na kontakt z rówieśnikami. Obserwujcie, jak sobie radzi w tych kontaktach, pozwalajcie, na ile to możliwe, rozwiązywać dzieciom konflikty samodzielnie. O trudnych sytuacjach rozmawiajcie z dzieckiem. Podkreślajcie, że kolego czy koleżanka też chodzi do przedszkola, gdzie się bawi i gdzie jest miło.
Wychowujcie do samodzielności.
To ważne, aby pomagać dziecku, nosić na rękach… ale nie może to oznaczać wyręczania dziecka we wszystkich czynnościach, które odpowiednio do swojego wieku, powinno już być w stanie samo wykonać. Pamiętajmy, że mamy wychować dzieci na dorosłych i samodzielnych ludzi, a nie na swoje przytulanki. Naukę samoobsługi należy zacząć już w wieku poniemowlęcym. W przedszkolu od najmłodszych dzieci nie wymaga się jeszcze umiejętności korzystania z toalety czy sygnalizowania potrzeb fizjologicznych, lecz im dziecko starsze, tym bardziej jest to pożądane. Panie z grupy dbają o czystość dzieci, przebierają je w miarę potrzeb, ale jednocześnie wspierają dziecko w procesie samodzielności, powoli przygotowują je do odstawienia pieluchy
i korzystania z toalety. Te działania okażą się skuteczne, jeśli będą poparte współpracą z rodzicami. 3-4 latki trening czystości powinny już mieć za sobą. Starsze dzieci powinny próbować samodzielnie się ubierać, rozbierać, jeść, chodzić po schodach.
W kwestii posiłków ważne jest, aby dziecko próbowało nowych smaków, gryzienia pokarmów oraz oswajało się z używaniem łyżeczki i kubeczka. Aby mogło robić to sprawnie, potrzebuje oczywiście czasu, ale przede wszystkim wielu okazji do ćwiczenia tych czynności. Gdy będziemy dziecko nieustannie wyręczać rozwój dziecka się opóźni.
Wspólnie skompletujcie wyprawkę przedszkolaka
Zanim dziecko przyjdzie do przedszkola warto zgromadzić niezbędne rzeczy. Dobrze jest włączyć dziecko w przygotowanie wyprawki. Rzeczy, które zna
i stanowią jego własność, zwiększają jego poczucie bezpieczeństwa. W Akademii Przedszkolaczka wyprawka obejmuje:
obuwie na zmianę (do chodzenia po przedszkolu);
zestaw ubrań na zmianę: bielizna (3x majtki, 3x skarpetki), koszulki/bluzki, spodnie (odzież podpisaną na metce pozostawiamy
w szatni w materiałowym worku) - niezależnie od wieku dziecka;
szczoteczka i pasta do zębów;
kubek do picia z uchem;
teczka lub segregator na prace plastyczne oraz koszulki 100 szt. (format A4);
strój gimnastyczny - podpisany na metce (przechowujemy w materiałowym worku w szatni);
mokre chusteczki;
piżama (podpisana) i poduszka do spania (jeżeli dziecko śpi w przedszkolu);
śliniak (jeśli dziecko potrzebuje);
pieluchy (jeśli dziecko potrzebuje).
PROGRAM ADAPTACYJNY W PRZEDSZKOLU
Zależy nam na tym, aby dzieci przychodzące do naszej Akademii czuły się tutaj dobrze i swobodnie. Chcemy, na ile to możliwe, wyeliminować stres towarzyszący im przy wchodzeniu w nową rolę społeczną - rolę Przedszkolaka. Również rodzicom potrzebne są sprzyjające okoliczności, aby pokonali swoje obawy związane z powierzeniem opieki nad dzieckiem nowym osobom, i aby upewnili się, że ich maluch sobie poradzi. Ponieważ okres adaptacyjny ma duży wpływ na późniejsze funkcjonowanie dziecka w przedszkolu, ważne jest aby przeszedł on spokojnie i delikatnie. Dlatego ważna jest współpraca rodziców i nauczycieli oraz całego personelu przedszkolnego w tym zakresie.
W naszym przedszkolu realizowany jest autorski program adaptacyjny dla dzieci i rodziców. Program ten jest działaniem pedagogicznym, sprzyjającym rozładowaniu negatywnych doznań dziecka, a także zapewniającym mu poczucie bezpieczeństwa i prawidłowy rozwój we wszystkich sferach. Nie jest gwarantem uniknięcia wszystkich trudnych emocji, lecz znacząco ułatwia oswoić się dziecku z nowym miejscem i ludźmi.
Obejmuje on następujące etapy:
Etap I - „Dni otwarte”
Etap II - Dni adaptacyjne w ciągu roku szkolnego
Etap III - „Rozpoczynamy nowy rok przedszkolny” - I tydzień września
Dni otwarte to specjalny czas dla osób chętnych oraz ich dzieci do bezpośredniego poznania naszego przedszkola. W dowolny dzień możecie Państwo odwiedzić nasze placówki mieszczące się przy ul. Popiełuszki 28d oraz przy ul. Startowej 16. Podczas takiego spotkania możecie dowiedzieć się, jak wygląda dzień w przedszkolu, jak pracujemy, jak wyglądają zajęcia dydaktyczne oraz pomieszczenia przedszkolne. Jest to również pierwszy krok w procesie adaptacji dziecka, które będąc jeszcze z rodzicem, może poznawać nowe środowisko i oswajać się z nim. Będziecie Państwo mogli poznać przedszkolną społeczność, wyjaśnić wszelkie wątpliwości poprzez rozmowę z pracownikami oraz Dyrektorem przedszkola. Dzień Otwarty ułatwi podjęcie świadomej
i najlepszej decyzji, co do wyboru przedszkola.
Kolejnym etapem jest cykl spotkań w grupie przedszkolnej, podczas którego dziecko ma możliwość poznania swoich przyszłych wychowawczyń, dzieci i personelu przedszkolnego, uczestniczenia w zajęciach, zabawach, wspólnych spacerach i posiłkach. Jest to czas, kiedy dziecko jest motywowane do podejmowania działań i zachowań sprzyjających integrowaniu się z przedszkolem. Dodatkowo jest to okazja do nawiązywania bliskiego, serdecznego kontaktu w relacjach: nauczyciel - dziecko, nauczyciel - rodzic.
Ostatnim etapem jest tygodniowa adaptacja wrześniowa. Specjalne scenariusze zajęć pozwalają już całej grupie, utworzonej na dany rok szkolny lepiej się poznać. Starsze przedszkolaki przypominają sobie (po przerwie wakacyjnej) a nowe dzieci poznają zasady panujące w przedszkolu, bieżące umeblowanie
i wyposażenie sali, łazienki i szatni. W tym czasie nauczyciele poznają też oczekiwania rodziców w stosunku do przedszkola oraz upodobania i potrzeby dzieci.
Jak najlepiej przeżyć pierwsze dni stałego uczęszczania dziecka do przedszkola, co robić, a czego unikać można przeczytać w dziale Organizacja/Poznaj nas bliżej/Pierwsze kroki w przedszkolu.
Ostatnia aktualizacja 23.05.2017 r.
Prowadzimy przedszkola w dwóch dogodnych lokalizacjach w Lublinie:
Wielu z Twoich sąsiadów już skorzystało
z edukacji w naszej Akademii.
Prowadzimy przedszkola w dwóch dogodnych lokalizacjach w Lublinie:
Wielu z Twoich sąsiadów już skorzystało
z edukacji w naszej Akademii.
ul. Ks. J. Popiełuszki 28D
20-052 Lublin
NIP 7123228879
Akademia ul.Ks. J .Popiełuszki - tel. 81 536 28 28 lub 500 037 103
Akademia ul.Startowa 16 - tel. 81 759 28 28 lub 500 037 203
www.facebook.com/przedszkole.akademia
numer konta bankowego: 40 1020 3147 0000 8502 0079 0220
Jeżeli mają Państwo pytania, pragniecie przesłać ofertę lub potrzebujecie innych informacji, zapraszamy do kontaktu osobistego
lub skorzystanie z danych znajdujących się
w zakładce KONTAKT.
Rodziców posiadających konto
w STREFIE RODZICA zapraszamy
do korzystania z indywidualnych opcji
dostępnych po zalogowaniu.
Realizacja Arteneo. Projekt Batyra.pl. Prawa autorskie Akademia Przedszkolaczka Sp z o.o.. Wszystkie prawa zastrzeżone.